De witte streep

9 oktober 2017 - Machelen, België

20171009_165314

Zo’n witte doorgetrokken streep in het midden van de weg…..dacht dat die internationaal wel zo’n beetje dezelfde bedoeling had. Maar nee, blijkbaar niet. In India wordt die streep doorgetrokken of niet, iets anders uitgelegd. Je hoort er gewoon middenop te gaan rijden. Je kunt dan nl. op een tweebaansweg (nou ja weg?) gewoon driedik naast elkaar en je houdt de tegenliggers aan de kant. Probleem is nou net dat die tegenliggers er zo ongeveer dezelfde gedachten op na houden. Dit leidt tot bij zonder ‘amusante’ situaties. O ja en dan vergeet ik nog de honderden scooters, brommers en motoren die zich daar tussendoor kronkelen. Voetgangers die overal tussendoor, met gevaar voor eigen leven, proberen over te steken. Auto’s van links of rechts die toch ook graag met de stroom mee willen, overvolle bussen. Eten/fruit tentjes overal langs de weg……lekker met al die uitlaatgassen. Mensenkinderen,  ben niet katholiek opgevoed maar kreeg de neiging alsmaar kruisjes te slaan maar besloot erom te lachen want hilarisch is het zeker! Op mijn vraag aan de ‘driver’,  uiterst sympathieke jongen trouwens, of hij er niet van gestresst raakte……welnee hij doet dit al jaren. Maar ik zou zo’n stressniveau wel eens willen meten. Mijn hart zat regelmatig in m’n keel. Foto(s) zijn van een rustig gedeelte…..de rest van de weg zat ik met m’n ogen dicht. Nee hoor, veel te interessant allemaal!

En daar zit ik dan nu, een stukje buiten Cochin in Vaikom in een oase van rust….pffffff.

Mumbai Airport ook zoiets. Je wordt aan de ene kant gedropt loopt km’s naar de immigration en voordat ik uren later op het volgende vliegtuig stapte had ik hele vliegveld een aantal keer gezien en waren we ik denk wel 15 keer getjekt op pas en boardingcard. Alles is altijd aan de andere kant. Tja, zoveel inwoners moet je tenslotte allemaal bezig houden. Maaruhm…we liepen wel op mooi dik tapijt! Katharina een 22jarige Portugese waar ik naast zat, reisde verder naar Jaipur om vrijwilligerswerk in de armen wijken te gaan doen. O.a. engelse les geven aan jonge kinderen. Ze vond t eigenlijk wel een beetje eng maar ging toch.

De avond is hier gevallen, het koelt wat af, lekker! En het cicade/krekel gezang begint steeds heftiger te worden.

Fijne avond .

1. Elly:
    9 oktober 2017
    Wat spannend, je kan trouwens beeldend vertellen! Ik ben benieuwd naar het vervolg,dag.🙋
  2. Marijke:
    9 oktober 2017
    Haha, heerl herkenbaar! Vond het overdag al heeel spannend, maar in donker nog meer als er velen zonder licht rijden! Maar vorig aangekomen, dus nu relaxen