Nog één nachtje

6 oktober 2017

Nog één nachtje in m’n eigen bed voor voorlopig! M’n huisje is gepoetst, de koffer gepakt, de laatste tomaten geoogst en ingevroren, van alles opgeladen, ebooks op m’n tablet (wat een uitkomst is dat zeg) morgen de trein naar Zaventem en zondagmorgen vliegen. De afstand Friesland – Zaventem is helaas op een vroege zondagmorgen met de trein niet haalbaar als het vliegtuig ’s morgens op tijd vertrekt…..enne, ik wil er wel graag inzitten! Zal m’n viervoeters maar een beetje extra vertroetelen vanavond en morgenochtend! ’t Lijkt toch wel of ze een vermoeden hebben, ik word goed in de gaten gehouden. Als ik ze nu eens een souvenir uit India beloof………drie Indiase muizen bijvoorbeeld, één voor elk……..  Maar ik weet dat ze supergoed verzorgd gaan worden door m’n bijnabuurvrouw. Ze zal ze geen muizen voeren maar lekkere paté gaat er ook altijd wel in en wie weet krijgen ze af en toe een extra beetje?

Een echtpaar waar ik samen yoga mee doe heeft me hun exemplaar van Lonely Planet, India, geleend, een dikke pil hoor! Heb een aantal bladzijden eruit ingescand en op m’n tablet gezet. Echt trekken ga ik immers niet doen. Ben wel nieuwsgierig naar wat ik allemaal wel ga doen, meemaken en beleven. Zo leuk dat jullie het met me mee willen beleven.

Hier en daar lees ik (bij centra welke hun kuren aanbevelen) waarom zou je een jetlag ervoor hebben als je een dergelijke kuur ook vlakbij huis kan doen. Tijdsverschil met India is slechts 3,5 uur……wat nou jetlag? Daarbij komt dat incl. vlucht en verblijf (van 3 weken) het nog steeds stukken goedkoper is dan een kuur van (ruim) minder dan de helft van de tijd hier in Europa. Wel even opmerken dat ik natuurlijk niet alle plekken heb ‘bestudeerd’ qua prijs en tijdsverblijf. Enne…..ergens anders eens een kijkje nemen, andere cultuur, omgeving, om ’t over de temperatuur maar helemaal niet te hebben, ik zeg, doen!

Volgens diverse reissites schijnt Kerala één van de mooiste, groenste gebieden te zijn van India. Waar het leven relaxed is en weg van chaos en drukte, kom op, wie wil dat niet? De backwaters waar je met de houseboats over kunt varen, veel groen, veel water, theeplantages, rijstvelden, kruiden. En degene die mij goed kennen weten dat kruiden een belangrijk deel van m’n leven zijn. Hoop er wel wat over te leren als ik daar nu toch ben.

Zit me nu al helemaal te verheugen en maar hopen dat de kuur niet zo streng is dat ik dagen in bed moet liggen…….nee toch?!

Wordt vervolgd, fijn weekend voor jullie!

1. Marijke:
    6 oktober 2017
    Mooi verhaal, lijk uit naar de blogs over jouw belevenisse in India. Goede reis!
  2. Joyce:
    7 oktober 2017
    Heerlijk! Ik wens je een goede reis en dito aankomst en kijk uit naar je belevenissen! Zeker weten dat je trouwe viervoeters goed verzorgd worden :-D XXX
  3. Elvira:
    7 oktober 2017
    Dat gaat helemaal goed komen Irene, we wensen je alle goeds toe bij deze bijzondere belevenis!! Leuk dat we ‘met je mee kunnen reizen’ , liefs Jan en Elvira