Het besluit

29 september 2017 - Oosterwolde, Nederland

Het besluit.

Jaren geleden wilde ik ook al graag een Pancha Karma kuur in India doen, toen is het niets geworden. Deze keer lijkt het wel alsof het MOET, alles klopt en kon snel worden geregeld. Over een week vertrek ik al. Er was nog een plaatsje in het Ayurvedisch centrum waar ik naar toe ga (daarover later maar). Een betaalbare vlucht gevonden, wel even via Brussel, maar ach, via de Nederlandse spoorwegen ben ik toch in no time op Zaventem?

Wat moet er allemaal worden geregeld….een visum aanvragen, reisverzekering aanpassen, betaalpas op werelddekking zetten, voor genoeg blikjes kattenvoer zorgen! Hoe reis ik het goedkoopst met de trein.....lang leve het internet! De naaimachine draait overuren, want ja, wat luchtige kleding is voor daar wel aan te bevelen. Gemiddelde dagtemperatuur ca. 28°C……. en regen? Ach wat…..dat hebben we hier ook.

O ja, ergens in huis zweeft nog een wereldstekker….die schijnt ook wel handig te zijn, even op zoek dus maar!

Waarom ik dat ga doen? Na zes jaar lang allerlei grote en kleine ongelukjes te hebben gehad lijkt ’t wel alsof m’n lijf regelmatig niet meer wil zoals ik het graag zou willen en het zeker nog zou moeten kunnen! Een Pancha Karma kuur omschrijf je denk ik het best als een reinigingskuur welke de diverse organen in je lijf en de energiekanalen een flinke schoonmaakbeurt geven. Wanneer ik de diverse recensies lees en verhalen hoor van mensen welke zo’n kuur ( korter of langer ) ondergaan hebben, dan kan ik alleen maar concluderen………………dat moet ik doen! Dus…….dat ga ik doen, 3 weken lang!

Daarbij komt dat ik afgelopen voorjaar aan de opleiding Ayurvedic Nutrition wilde beginnen maar door een ongeluk niet in staat was deze te volgen. Nu mag ik in November dit alsnog gaan doen en deze reis en kuur zullen zeker bijdragen aan meer begrip aangaande de Ayurvedische leefwijze.

De Ayurveda is zo veelomvattend en ik weet nog maar zo weinig ervan…….jaren geleden Ayurvedische kooklessen bij Rada’s kookstudio (http://www.kookstudio.net) gevolgd ……..jammie, over geuren en smaken gesproken! Koken zonder vlees kan zo geweldig lekker zijn! En zeg nou eerlijk……we kunnen toch best zonder, of op z’n minst heel veel minderen, met vlees eten bedoel ik dan. Goed voor je lijf, de dieren en de wereld!

Het motto van het centrum waar ik naar toe ga : Heal yourself by knowing your Self ”...............daar ga ik voor!

Nu even een nieuwe schaar halen want al dat geknip in stof met een redelijke botte schaar, schiet niet op.

Wordt vervolgd......................

1. Jenneke van der Burgh:
    Spannend, veel succes !!
  2. Begga:
    Goede reis!!
  3. Sarah Tas:
    29 september 2017
    Wat super dat je dit jezelf gunt! Ik lees graag mee!
    Heerlijk!
  4. Deborah Megens:
    29 september 2017
    Top Irene, de tijd is er blijkbaar rijp voor. Geniet ze!
  5. Marianne:
    29 september 2017
    Wat verrassend en spannend en leuk! Veel plezier met de voorbereidingen en de reis uiteraard.
  6. Karina:
    30 september 2017
    Super spannend, ik ga je volfen mijn allerliefste moeder❤️🏝
  7. Elvira:
    30 september 2017
    Geweldig Irene! Het klinkt super, ben heel benieuwd naar je ervaringen. Succes met de laatste voorbereidingen, leuk om je te kunnen volgen via deze reisblog! 👐
  8. Joyce:
    2 oktober 2017
    Leeeuk, klinkt hartstikke goed en inspirerend! Veel succes met de voorbereidingen lieverd, je gaat al snel lees ik! En goed reis alvast! XXX
  9. Cora Nagtegaal Staal:
    3 oktober 2017
    Wat een mooie stap! Succes met de voorbereidingen, heel veel plezier en straks heerlijk genieten van al het moois en lekkers daar. Goede en mooie reis. Liefs XXX